starostwo powiatowe w sochaczewie

Strona główna Procedury Covid-19 Specjalista radzi O nas Pracownicy Oferta Wspomaganie szkół i placówek Opis proponowanych zajęć Pliki do pobrania Archiwum publikacji BIP Dzień talentu Jak przygotować się na wizytę w Poradni Koncepcja pracy Listy dla rodziców Publikacje Słownik pojęć i terminów używanych w opiniach i orzeczeniach wydawanych przez Poradnię Statut Szkoła dla rodziców i wychowawców Zapytanie ofertowe Zespoły Orzekające Galeria Powiatowy konkurs literacki Klauzula Informacyjna według Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) RODO

Kochamy się bawić :) cz. I

A A A

Drodzy Rodzice!

  To wspaniale, że chcecie pomóc  swoim Dzieciom. Troszczycie się o rozwój swoich Pociech, staracie się zaspokoić  ich potrzeby. Pragnę  pomóc  Wam w dokonaniu  pewnych wyborów związanych z  różnymi formami aktywności jakże obecnych w naszym życiu. 

Gdy dziecko się rodzi jego zmysły nie są w pełni rozwinięte. Musimy dać Maluszkowi czas na  dostosowanie się do nowychwarunków życia. Widzi on, ale na początku jego wzrok przystosowany  jest jedynie do dostrzegania ruchu i kontrastówkolorystycznych. Maluszek uspokaja  się na głos i  zapach mamy. Z czasem Maleństwo będzie wykonywało ruchy celowe i będzieświadome otoczenia.  Przedmioty staną się wyraźniejsze, ale wciąż Dziecko będzie wolało ostre kontrasty i jaskrawe  kolory. Kiedybędzie celowo używało rączek, czyli będzie badało i odkrywało świat zaczynamy  wówczas – Zabawę. Możemy podawaćMaluszkowi zabawki o przyjemnych fakturach, które łatwo  uchwyci. Ruszamy w wolnym tempie zabawką w górę i w dół, potemtroszkę w lewo i w prawo.  Musimy obserwować czy Dziecko śledzi ją swoimi oczami i zachęcić go do uchwycenia atrakcyjnego przedmiotu. Drodzy Rodzice rozbawcie swoje Pociechy robiąc niemądre miny, hałasy, sprawcie, aby  Dziecko się chichotało.Zapomnijcie jak „fajnie„ się czujecie. Bawcie się tak, aby wywołać śmiech. To  już w tym czasie przekazywać będziecie podstawydo rozwoju języka, ciekawości poznawczej, będziecie zwiększać umiejętności motoryczne i siłę.

Ważną  rolę rozwojową odgrywają zabawki,  które wzbogacają  życie  dziecka  w  pierwszym  roku  jego życia.  Istotne jest  wówczas rozwijanie koordynacjiwzrokowo- ruchowej.  Polecam  zabawki  z  częściami  do  układania  i  wpasowywania w otwory o różnych kształtach. Jest to bardzo  dobry  sposób na  ćwiczenie  umiejętności  patrzenia  i  dotykania.  Droga  Mamo! Drogi  Tato  pamiętajcie o nazywaniu  przedmiotów  z otoczenia,  zabawek, czynności itp.  Wykorzystujcie  zabawę  do nauki  prostych  opisów – mały,  duży, góra, dół itp.  Nie  martwcie się, kiedy  malec mając 12 miesięcy interesuje się dziećmi,  a  nie  bawi  się  z nimi.  To  zupełnie  prawidłowe. Teraz  ważne  jest  aby  dostarczyć  mu wiele  doświadczeń  np.  wycieczka  do  ZOO,  dworzec  kolejowy.  To  co  czytamy  w książeczkach łączymy  z rzeczywistością,  tworzymy  związki  przedmiotów  z dźwiękami.

Dwulatek  jest  bardzo  ruchliwy,  zabawa  w  towarzystwie  jest  ważniejsza niż wołanie  na  posiłek.  Koncepcja  pracy  może się  zmieniać  w trakcie  wykonania.  Najlepszą  nagrodą  jest  wystawienie  prac  na  pokaz. 

Drodzy  Rodzice!  Zanim  wasze  dzieci  staną się przedszkolakami, pamiętajcie  o  rozbudzaniu  w  nich  ciekawości  przez  zabawę.  Zadbajcie  o  to  by miały  satysfakcję  ze  swoich  osiągnięć.  Umacniajcie  wiarę  w  możliwości  najmłodszych.  Nie  jest przecież  ważne.  by  dziecko  miało  najnowsze  i  najmodniejsze  zabawki,  które  są  odbiciem  kultury  i  wskaźnikiem  zmian  historycznych.  Ważne  jest  by  zabawki  przyniosły śmiech,  radość  i  stwarzały  możliwości  wszechstronnego  rozwoju.   

Życzę   wytrwałości  oraz  owocnej  pracy

mgr Magdalena  Kuśmierek

                                                                                          

16209 odwiedzin