Podstawowe informacje

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna obejmuje swą opieką dzieci i młodzież z terenu powiatu sochaczewskiego. Jest poradnią publiczną — nasze usługi są nieodpłatne, a korzystanie z nich jest dobrowolne. W placówce jest zatrudniony zespół doświadczonych specjalistów — psychologów, pedagogów, logopedów. Oferujemy rożne formy pomocy dla dzieci, młodzieży, rodziców, nauczycieli i wychowawców. Pod naszą opieką są dzieci od okresu niemowlęcego do ukończenia edukacji.

Poradnia czynna jest w godzinach 8.00 — 18.00, a przyjęcia interesantów w godzinach 11.00 — 17.00 .
Na spotkanie należy się wcześniej umówić osobiście lub telefonicznie. Nie jest potrzebne skierowanie. Dziecko winno przyjść do Poradni wraz z rodzicem lub prawnym opiekunem. 

Podczas zapisu należy podać numer PESEL dziecka.

Celem Poradni jest udzielanie pomocy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej dzieciom, młodzieży, a także ich rodzicom, opiekunom i nauczycielom.

Do zadań Poradni należy między innymi:

  • diagnozowanie  dzieci i młodzieży;
  • udzielanie dzieciom i młodzieży oraz rodzicom bezpośredniej pomocy psychologiczna-pedagogicznej;
  • realizowanie zadań profilaktycznych oraz wspierających wychowawczą oraz edukacyjną funkcję przedszkola, szkoły i placówki, w tym wspieranie nauczycieli w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych;
  • organizowanie i prowadzenie wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w szczególności w formie indywidualnych lub grupowych zajęć terapeutycznych dla dzieci i młodzieży;

  • grup wsparcia;
  • prowadzenia mediacji;
  • interwencji kryzysowej;
  • warsztatów;
  • porad i konsultacji;
  • wykładów i prelekcji;
  • działalności informacyjno-szkoleniowej.    

Poradnia realizuje zadania przy pomocy specjalistów: psychologów, pedagogów, logopedów, doradców zawodowych.
W Poradni działają zespoły orzekające o potrzebie kształcenia specjalnego, o potrzebie nauczania indywidualnego, o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju