Projekt "Dobry słuch - równą szansą edukacyjną dla dzieci rozpoczynających naukę w szkole"



Dobre wieści pod koniec roku

Z radością informujemy, że Porania Psychologiczno-Pedagogiczna w Sochaczewie realizować będzie Projekt "Dobry słuch - równą szansą edukacyjną dla dzieci rozpoczynających naukę w szkole" sfinansowany przez Centralny Port Komunikacyjny sp. z o.o. z Programu Społeczno-Gospodarczego „Lokalnie z CPK 2025”

Projekt "Dobry słuch - równą szansą edukacyjną dla dzieci rozpoczynających naukę w szkole" jest przeznaczony dla dzieci z miasta i gminy Sochaczew oraz gminy Teresin, a jego celem jest zwiększanie szans edukacyjnych dzieci rozpoczynających naukę w szkole podstawowej poprzez wczesne wykrywanie zaburzeń przetwarzania słuchowego, podejmowanie współpracy ze szkołami i rodzicami, prowadzenie działań terapeutycznych dla dzieci.

Zaburzenia słuchu fonemowego - nie wykryte i nie poddane terapii skutkują w przyszłości specyficznymi trudnościami w nauce, powodują, że uczniowie mają trudności z nauką czytania i pisania, trudności z nauką języków obcych, problemy logopedyczne, uzyskują niższe wyniki w nauce, tracą motywację do pracy zadaniowej. Projekt "Dobry słuch" zakłada przeprowadzenie, diagnozy zaburzeń słuchu fonemowego i - w uzasadnionych przypadkach, podjęcie działań terapeutycznych u dzieci

Projekt zakłada zakup sprzętu do prowadzenia diagnozy i terapii oraz szkolenie specjalistyczne "Neuroflow" dla terapeutów, którzy podejmą diagnozę i terapię dzieci.

Wczesne wykrywanie przyczyn trudności i ich skuteczne eliminowanie znacznie zwiększają szanse edukacyjne dzieci, przeciwdziałają negatywnemu nastawieniu do edukacji, a w dalekosiężnych skutkach przeciwdziałają trudnościom emocjonalnym, kryzysom, depresjom i zaniżonemu poczuciu własnej wartości u dzieci i młodzieży. Ten projekt to nie tylko zwiększanie szans edukacyjnych dzieci z trudnościami, ale także inwestycja w ich zdrowie psychiczne, poczucie własnej wartości, sprawczości, kompetencji. To również dobry sposób na skuteczną współprace Poradni ze szkołami z wymienionego terenu oraz z rodzicami dzieci objętych programem.

 

 

Zobacz również

Zobacz więcej